fredag, oktober 29, 2010

Morron

Sicken tur man har ibland.
Fick i lite läxa av Eva att låta saker och ting vara. Att inte damsuga varje dag, att låta disken stå en stund, att lugna ner mig och få stunder över till att sitta och andas ut och bara begrunda saker och ting.
I morse ville jag damsuga (efter att ha haft två vilddjur där hela dagen igår och en man med smutsiga, grusiga arbetsskor och kläder så behövs det kan jag lova! ) Men så funkar inte damsugaren! Luktar förfärligt som sedan går över i brändlukt. Fy katten säger jag bara, nu har den verkligen nått sina sista dagar, skulle chansa på att den är si så där tio år gammal så förvisso är det inte så konstigt!
Så ingen damsugning denna dag. Istället bedtämde jag mig för att ta bilen ner till svärmor & svärfar för att tvätta av bilen vi lånat av dem samt få tvättat lite. Få lugn och ro nere vid sjön och bara sitta här ensam och njuta lite.
Så ska jag spendera hela denna dag. Njutningsfullt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar