onsdag, april 06, 2011

Glädje eller ren förtvivlan?

Jag är instabil.
Faktiskt.
Känner mig glad, ledsen, orolig och lycklig på samma gång.
Kan bero på att fröken röd är på besök. (Inte Camilla som så fint heter så i telefonlistan!)

Känner mig så där hemskt glad för så mycket. Skolan är snart slut, vi är i ordning i huset, sommaren är snart här och så vidare.
Samtidigt känner jag en hemsk oro i kroppen över att just skolan snart är slut, jobb ska hittas, pengar ska tjänas och det är dags att släppa tryggheten i tillvaron.
Pendlar mellan ett stort leende på läpparna och en pirrande känsla i kroppen till att snabb övergå i ett innerligt behov av att få gråta.

Det bästa för mig just nu är att få komma iväg. Släppa allt och bara vara.
Jag längtar till påsk och Jämtland.

SYS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar