tisdag, april 19, 2011

Underbara dag!

Trotts gårdagens besvikelser och svårigheter har jag idag haft en underbar dag.
Gick upp på tok för tidigt, halv 6!
Påbörjade storstädning. Damsög, skurade, dammade, tvättade, vek, strök, putsade och allt som hör därtill. när alla 200kvm var rena njöt jag i solens värme och försökte länge finna den dära ansatsen. Den är ännu en ekande fråga gömd för långt borta.
Fixade ihop en god pastasallad inför kvällsmaten och slängde ihop en sats muffins alá Linda (fullkorn och nästan inget socker) och gick sedan en underbar powerwalk med mp3:n på högsta volymen.
Hann även med en snabbis på ica innan det var dags att starta grillen.
Mysig middag med älskling i solen innan han åter begav sig till jobbet.
Nu sitter jag här, har hunnit med en hemskans massa under dagen och har känt mig så där oförskämt fylld av kärlek.
Men nu är jag irriterad. Irriterad för att jag måste göra om caset, irriterad för att jag inte finner någon ansats, för att jag känner mig korkad och okunnig. För att jag inte fattar riktigt.

Men jag är fast beslutsam att njuta resten av dagen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar