lördag, maj 21, 2011

House

Jag ÄLSKAR att bo i hus!
Jag älskar hur man kan gå runt och fixa med massa småsaker, tvätta när som man vill, diska i sin diskmaskin, gå ut och sätta sig i trädgårdsmöblemanget och njuta av utsikten av sin egen trädgård (när den är klar). Jag älskar hur man kan måla om, renovera, byta ut och göra om utan att behöva fråga en hyresvärd om det är ok.
Jag älskar att vakna på morgonen, bädda sängen, gå ut och njuta av en god kopp kaffe på baksidan.
Plantera blommor, klippa gräset, riva, bygga, måla, spika lister, allt det där som hör husägandet till.
Jag ÄLSKAR det!

Att köpa hus var det bästa vi gjort! Och nu när det är sommar så märks det extra tydligt. Nu när man sitter här på sin egen baksida och snart ska tända grillen så är det enda man tänker på; fy fan för att bo i lägenhet nu!

Snart kommer våra middagsgäster och jag har precis damsugat av. Ska bege mig in i duschen och sedan ta på mig rollen som fixande hemmafru!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar