söndag, maj 01, 2011

Vuxenpoäng

Morron!
Har haft en bra och trevlig helg, Lund på valborg är alltid lika bra!
Dock har min allergi hållt på att ta kol på mig!
Vaknade av ren vrede och panik på natten till söndag. Sparkade och skrek att jag inte orkade mer. Kasta grejer runt mig och betedde mig som en snorig galning.
Ögonen rann och jag kunde inte sova mer än tio minuter åt gången hela natten. Näsan var mer tilltäppt än den någonsin kunde tänkas bli. Vad jag än gjorde, hur mycket jag snöt, smörjde och sprayade, inget hjälpte.
Marcus, den stackarn, kunde ju inte heller sova tack vare mitt utbrott. Tills han kom ihåg att jag innan allergiperioden påmint honom om att ifall det skulle bli så här med utbrott på natten, hämta d en kall, blöt handduk och lägg den på mitt huvud.
Så fort jag fick den där svala, blöta handduken över huvudet så lugnade jag mig. Hyperventilationen slutade och andningen återgick till det normala. För det är som så, en blöt handduk lindrar den brinnande känslan i ögonen som uppstår av allt rinnande och kliande, den lindrar den täppta näsan och luckrar upp lite. Det har funkat på mig sen jag var liten.
Det är svårt och jag försöker verkligen att inte tycka synd om mig själv. Men det är faktiskt inget kul det här. Jag ser nerdrogad ut hela tiden, kan inte sminka mig eller gå utanför huset utan pappservetter i handen, näsan är totalt söndersnöten och sårig, ögonen kletar igen hela tiden och rinner utan förvarning. Pollenallergi är ingen lek. man blir svag och grinig, som ett litet barn.
Läkare ska kontaktas för nästa år ska jag banne mig få den där sprutan som ska vara så himla bra. Den grad av pollenallergi som jag har räknas som hög och det är underligt att jag inte fått sprutan tidigare.
Jag har medlidande för alla som lider som jag gör, för det mina vänner måste jag få säga, detta är ett fruktansvärt lidande!
Men man kan inte vara bitter för det, läget är ju som det är.

I allafall, idag samlar vi vuxenpoäng, vi har nämligen byggarbetare hemma hos oss idag! Det känns konstigt. Fast vuxet liksom.
Caset ska nu färdigställas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar