söndag, november 21, 2010

Funktionell vätte

När börjar man att julpynta?
Jag hatar julpynt, tyck vad ni vill alla julgalningar där ute, men så är det!
Och egentligen är det mycket konstigt. Min mamma är julpyntets märstarinna, och att vistas i hennes hem under jul är som att besöka ett vintervitt tomteland!
Men trotts min avsky gentemot pyntandet så känner jag att det tillhör vanligt svenskt vett att i allafall ha lite pynt. Så därför blev jag jätteglad när vi fick dessa überfina vättar av svärmor! Och inte nog med att de är fina, det är allroundvättar med! Alltså egentligen inga julvättar utan man kan ha dem framme hela året!
Så vättar får det bli, sedan julgardiner i köket (även dessa har vi fått av snälla svärmor!), och sist en STOR julstjärna (gärna på fot för att det är fint) i vardagsrummet. That´s it! Ni vet, less i more!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar