måndag, juli 25, 2011

renovering

Jag är kass på bilder. Direkt när renoveringen av vardagsrummet är klart ska jag slänga upp bilder.

Är så nöjd redan med hur det kommer se ut.

Tidigare var väggarna mörkgrå/ljusgrå/vit randiga, taket var i ek, likaså golvet.

Nu är alla väggar vitmålade, elementen och förnstrena också. Taket är vitlaserat i shabbychick stil och balkara som innan var i ek är betsade i mörkt. Golvet slipas (as we speak) för att seanre under dagen mörkbetsas som balkarna och sedan waxas.

Till detta inreder vi med vår stora svarta soffa och inväntar ny tvbänk (en STOOR) och ett nytt tv bord. Dessa går i samma mörka färg som golvet med svarta inslag på bordskivan och luckorna på tvbänken.

Dessutom komme det finnas färgklickar för att liva upp. Vilka färger vet jag inte än, förutom blommorna som är gröna. Men som jag ser det i mitt huvud nu vill jag ändå köra på lite linneaktiva kuddar, mörkt lila och nja, det är nog så jag tänker.

Det är så himla kul med hus, att kunna ändra på vad man vill när man vill utan att behöva fråga någon annan.

Ännu roligare är det nu när jag också kommer ha en stadig lön så vi kan göra fler saker!


Det kommer bli toppen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar