söndag, juni 20, 2010

this is it

Saken är den att jag under en längre tid nu faktiskt varit ganska nere.
Nä, det är nog fel ord. Trött har jag varit. Trött på mig själv.
Ja! Man kan faktiskt vara trött på sig själv. Men nu är jag trött på att vara trött! Det är dags att vända denna båten om och segla in mot land igen!

Jag måste bli glad igen. Inse vad jag har och vad jag ska göra. Sluta upp med att ramla in i gråa, dåliga spår hela tiden.
Så! I morgon börjar jag om igen. Jag ska vakna med ett leende på läpparna och forstätta så hela dagen. Träna, skriva och jobba ska jag göra och jag ska inte gnälla en enda gång!
Det är sommar nu (även om vädret inte visar detta) och jag ska se till att ha KUL!
Snart är det midsommar och jag ska fira den med trevligt folk och för tredje året i rad med LüCamill. I juli åker jag till min efterlängtade snutta Marielle, och tiderna därimellan och efter ska jag njuta av studier och jobb. För även om det är jobbigt så är jag tacksam att jag kan göra båda delarna. Även om tentorna de senaste 2veckorna inte gått osm jag velat (kanske) så ska jag lägga dem bkom mig och se framåt. Nu väntar kanske ett nytt jobb med vilket skulle höja mig vill jag lova!
Jag ska köpa nya kläder till min garderob och sluta upp med att endast bära svart. Börja fixa mitt hår igen och sminka mig när jag går utanför dörren.
Det känns bra det här. Jag gillar utmaningar och nu utmanar jag mig själv! Det är dags att TA TAG i detta liv!
Precis som allt annat kommer jag ha mina fallgropar och då kommer jag behöva hjälp upp från diket för att hitta vägen igen, men med min familj och mina vänner är jag inte det minsta tveksam på denna hjälp!

Det vara bara det jag ville säga:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar