måndag, juli 05, 2010

KOJAKT!

HAHA!
Har ju helt glömt att berätta om förra veckans firande av min farmor som fyllde 70år!
Mina farföräldrar är bönder, har alltid varit och kommer alltid vara. Kossor och bin har de för tillfället. Givetvis innebär detta att de bor på landet.
Innan vi kom hade bina svärmat (?) vilket innebar att farfar fått klä på sig bikläder snabbast katten för att fixa det hela och få in bina i sina kupor igen.
När väl vi kommit och farfar gettt sig iväg in till byn för att hämta några av gästerna ropar en av de redan anlända gästerna på mig och säger att det går lösa kor i grannens trädgård. Eftersom ingen annan lämpad fanns tillgänglig letar jag snabbt upp pappa och tillsammans springer vi ut för att lösa det hela, bra val eftersom vi är de största bönderna i släkten...NOT!
Jag ringer i förtvivlan till bror som sitter på toa, han ringer lilleman (kusin) som kommer i ilfart med sin bil (olagligt). Jag och pappa lyckas i allafall fösa ur korna från grannens trädgård lagom tills farfar kom farandes i sin volvo och tog över.
Han visslade lite och vips så kom alla korna tillbaka och gick villigt in i en annan hage med helt stängsel!
Låter kanske inte vidare kul så där nu i efterhand. Men ni som känner mig kan ju tänka er hur det såg ut när jag springer runt som en galning för att försöka mot in ett gäng koer! HAHA!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar