fredag, maj 21, 2010

Städtant

Som jag delade med mig av för någon dag sen så tänkte jag lägga hela helgen åt städning.
Men redan igår under hockey kollandet hos Martin så började det klia i mina nävar. Så innan andra periodens början gick jag hem och satte igång.
När klockan slagit elva igår kväll hade jag på 6timmar städat klart "köket" och mölerat om i hela lägenheten (25 kvadrat går faktiskt att möblera om!). Kastade ut sängen och massa annat onödigt som bara tar plats.

Så här stort är vårt "kök"

Ser inte mycke ut för världen och att det tog mig ungeför 4timmar att städa det beror inte på att det var jättestökigt utan att jag gjorde allt man kan tänka sig.
Några lite udda saker igår var:
-Skruvade sönder ugnen för att kunna rengöra ALLT
-tömde alla skåp och tvättade inuti skåpen, utanpå samt tvättade allt som var i dem
-skrubbade kakel
-damsög persiennerna
- damsög taket
Jag får mina ryck ibland, och ibland är jag skrämmande lik mamma från hennes pedantiska sida. Tro det eller ej men så är det.
Nu tänker jag fortsätta mitt städprojekt, uppdaterar senare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar