lördag, februari 27, 2010

Summering:

Summering av kvällens melodi(skrik)festival.
Jag säger som jag säger varje vecka. Det blir bara värre och värre(nästan).

Jöback: Söte nummer ett. Charmtroll med gosig röst. Ganska fin låt antar jag men jag vill ha mer drag. Bäst av kvällen bidrag men han kommer aldrig klara det med den låten.
Sibel: Wannebee Lady Gaga, misslyckas ganska bra. Dock kan jag medge att refrängen har ett bra ös men tas ner pga hennes hemska röst. Hoppa inte på mig nu, men hon är fakstikt inte såå bra. Då hade hon väl gjort annat än melodifestivalen eller hur?
Lovestoned: Nja, kanske, si så där. Ganska söt grupp men en av killarnas röst pajjade för hela gruppen och jag tror att deras musik hade funkat bättre i tyskland än vad den kommer göra här. Håller inte måttet helt enkelt.
Py Bäckman: Vad säger man? När flög skatan ur boet? Kanske i hårdaste laget men klär man sig som Elton John och sjunger som en kråka så ber man ganska bra om det. Sorry.
Neo: Hade lika väl kunnat legat hemma och besparat allas svenskars hörsel. Värsta i år efter Dogge.
Pernilla Wahlgren: Har aldrig funkat för varkens mina öron eller ögon. För puttinuttig för att gå vidare.
Noll diciplin: Precis som namnet på bandet. Apdåligt. Idiot? Vad är det för namn på en låt? Och hur sjutton kan man vara så dum att man tror att det skulle passa in i melodifestivalen. Ett kasst band som borde hålla sig att spela på högstadiediscon bland 14-15åringar. Nej, en skam.

Sammandraget: Diciplin har gått vilse och behöver ledas hem, Py kan visa dem närmaste vägen (fågelvägen). Prenilla Wahlgren och Neo leker falskaströst vinner och avundas kvällen snyggaste artister.

1 kommentar: