lördag, mars 13, 2010

Bjärnum

Igår blev det en impulstur till Bjärnum. Hemkommen från tentan, Marcus ringer Mie vid lite i fem. Bestämmer att vi tar biljetterna. In i duschen, sminka sig i bilen, packa ihop kläder, så var vi i Bjärnum lite innan halv sju. Bra jobbat.
Jag vet inte vad det är med mig och HBG, men vi går inte riktigt ihop. Senaste tiden har jag inte alls känt för att gå ut här i stan. Och när jag väl gjort det så har jag gått hem lika snabbt igen och mest känt mig obekväm. Så händer det aldrig när jag är i Bjärnum. Där kan jag slappna av till 100%, dansa och dricka hela natten och ha så där fruktansvärt kul.
Jag vet vad det beror på. Jag känner mig inte hemma här. För mycket betong för mig. Jag är ingen stadsmänniska. HBG är en jättefin stad, människorna är härliga och jag älskar mina vänner här. Men det räcker inte. Det var som Marcus sa innan idag. Vi säger att vi ska HEM till Bjärnum och TILLBAKA till HBG. Inte hem, tillbaka, vi bor ändå här.
Ett år kvar i skolan och sen får vi se vad som händer. Men en sak är i allafall säker, jag skulle aldrig kunna tänka mig att bosätta mig här. (mer än under skoltiden givetvis).
Jag längtar alltid hem. Hem och hem, Bjärnum är mitt hem. Inte egentligen, men indirekt, och jag älskar den lilla hålan!
SYS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar