lördag, mars 13, 2010

Schlager resultat!

Så här ligger det till kära vänner. ALLA kan inte vinna melodifestivalen. Och svenskar! vi måste lära oss att rösta på bidrag som FAKTISKT har en chans att ta hem Eurovision. Annars är det väl helt meningslöst att vi är med och tävlar i huvudtaget?
Erik Saade är en förtippad favorit, och jag förstår varför, han har i allafall lite ös i sin låt, den går att sjungas med i och dansa till. Sen är han ett litet charmtroll som säket skulle kunna charma till sig lite röster i Eurovision.
Pernilla Wahlgren är förvisso ingen favorit hos mig men jag tror att många kommer rösta på henne ikväll för att hennes låt faktiskt är den enda riktiga schlagerlåten. Hon skulle dock aldrig klara trycket i Norge.
Salem El Fakir har en låt som är udda och konstig och ni som inte fattat det än, fatta! Det är sånt som går hem i de andra länderna. Tror han skulle sköta sig bra i Norge.
TimoTej klarar jag inte av. Jättegulliga tjejer och visst är de duktiga. Men jag spyr på deras låt. Puttinuttit och sötkletigt på alla sätt. Fniss och tiss och bara massa larv. Nä, de är för barnsliga för att kunna ta en motgång, that´s it. dessutom tror jag inte att som som som sommaren är här på länge, TimoTej kan gå i ide tills dess;)
Många tror på lilla blondie från Idol. Bra röst, jättesöt tjej. Men ballad? Nej tack. Dock går hon nog hem hos folket? ELLER

Slutdiskuterat. Erik Saade, Anna eller Salem, det vill säga om vi ska slippa skämma oss igenom ytterligare en Eurovision omgång!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar