söndag, mars 21, 2010

Modern love

Någon som sett modern love på tv4?
Jag såg precis det i allafall, aldrig ens hört om det innan men jag fastnade.
Som ni säkert listat ut älskar jag dokumentärer av olika slag. Och detta var nog, eller nästan en dokumentär i allafall. I avsnittet fick man följa ett par. Fast inte en man och en kvinna utan två män och en kvinna.
Det handlade alltså om Polygamister (heter det så), månggifte med andra ord.
Jag har alltid funnit detta udda, onormalt och lite äckligt faktiskt. Och de flesta man sr på tv osm lever i polgamistiska förhållanden ser ärligt lite udda ut.
Men om man vänder på steken och går tillbaka till att alla ska leva sitt lv på sitt sätt och göra vad som känns rätt för just den personen så är det ju inte så onormalt.
Men de hade ett barn. Som inte var kvinnans alls, utan från ett äktenskap den ena mannen tidigare hade.
Det är där jag tycker det blir fel.
Detta lilla barn växer upp i något som många andra barn inte gör. Givetvis är det det som blir det normala för detta barn. Men alla barn runt omkring retar barnet och gör narr av dess familj.
Är det värt att ett barn ska bli psykiskt mobbat för att föräldrarna vill ha mer än en maka/man?
Jag tycker inte det. Det är menat att vi ska paras ihop i två. Så är det bara utan egentlig förklaring. Vet inte hur ni ser det men jag tycker det är onormalt med polygami och tycker mest det verkar som en ursäkt för att få ligga runder med mer än en person. Som mamman till kvinnan i avsnittet sa: Du har en förmåga att kunna behålla alla dina älskare.
Jag tycker det låter helt sjukt. Förstår mig inte på hela grejjen med polygami, inte heller vad det är som får människor att leva i det.
Eller det kanske är den nya flugan. Som homosexualitet varit i många år?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar