onsdag, december 15, 2010

Day 15

Mina drömmar:
Drömmar är en faschinerande grej. Dels drömmarna vi drömmer på natten, konstiga, roliga, skrämmande, sagolika, realistiska eller bara helt abstrakta. Och dels de drömmar vi har för oss själva.
Drömmar ändras med åren. Det kommer vi aldrig ifrån. Idag drömmer jag om saker jag i mina "unga dar" aldrig trodde jag skulle drömma om.
Vid en viss ålder tycker jag de flesta drömmer om att bli rika, kända, hela den karusellen. Senare i livet när folk kommer ifrån detta handlar drömmarna med om saker som faktiskt kan hända. (Inte för att man inte kan bli rik och kände, men endå.)
Jag har drömt en massa i mitt liv, om mitt liv. Jag har också drömt om pengar i oändlighet och kändisskap, men på senare dar har jag insett att det där är drömmar för personer som inte saknar mycket i sina liv (misstolka mig rätt).
När man har underbara människor kring sig, när man är nöjd med vart man är, hur man är och accepterar sina val och finner ro i dem finns det så mycket annat att drömma om.
För tillfället handlar mina drömmar om framtiden. Om en tryck karriär, mycket kärlek, ett fint hem och så småningom en liten knatte.
Livet har så mycket att erbjuda som inte utrycks i kronor och ören.
Jag ska lova mig själv i år att ta mer vara på vänner och familj. Att glädjas åt andra och mig själv. Att leva i nuet och njuta mer av dagarna och inte fastna i drömmarnas värld.
Så det så!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar