söndag, december 12, 2010

Harjakt

Japp ni läste rätt.
I morse vid åtta-tiden begav vi oss ut på jakt efter hare. Marcus, jag, Lyn och Tommy..ja och Haya då givetvis.
Första jakten någonsin för mig. ganska konstigt eftersom Marcus är jägare och både hans mamma och pappa med. Men men, ingen hare såg vi och tur var väl det, hade nog haft svårt för att se ett djur bli skjutet!
Men två timmars plumsande i snön i en underbart fin skog i solens sällskap var fantastiskt och uppiggande! Det är synd att man inte spenderar mer tid i naturen.
Men kallt vart det. Kanske för att jag inte riktigt har kläder gjorda för jakt. Ett par boots som inte vart imprignerade (kul nog stod det i mitt horoskop idag att mina stövlar/boots skulle behöva en impregnering!) en vinterjacka och mina ful/fina mössa lyckades jag leta fram. Byxor lånade jag från Marcus jaktkollektion^^ Ett par oldschoolbyxor av bra märke som till och med min svärfar hade på unga dar. Aningen stora men vad gjorde väl det, såg ut som en riktigt huntergirl! HAHA. Lär bli fler pass för mig, stortrivs med hela idyllen av vakten. (förutom det där med att skjuta djur då!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar