onsdag, december 29, 2010

Face the facts!

Det är bara att inse, män (generellt) har en skev tidsuppfattning!
I min värld funkar det inte. Jag avskyr att inte komma i tid till saker, så är det bara.
I männens värld är "jag kommer om en stund"= jag kommer om en timme eller två.
Men något som stör mig mer är att de själva inte inser eller förstår att de är sena heller.
Marcus skulle på ett möte vid tre tiden. En kvar skulle det ta, högst 20min. Vid fyra skulle vi hämta Sara och Niro.
Klockan tio över fyra ringer han och säger att han skulle köra från Hässle då.
Jaha, alltså kommer vi komma iväg en timme sent. Hämta Sara och Niro en timme sent, komma fram till Sofie och Peter en timme sent. Därmed kunna stanna en timme kortare tid för att sedan köra hem i lagom tid igen.
Förstår han det? Nä. För killen han skulle ha möte med var ju tio min sen.....
Okej, ni som tänker så här nu: "Han har faktiskt ett jobb där möten är ett måste och man aldrig vet hur lång tid dessa ska ta". Detta må hända, men då kan man ju istället säga så här: Jag ska på möte klockan tre, jag vet inte hur lång tid det tar men det ska inte ta så lång tid. Men för att vara på säkra sidan så räknar vi att det tar en timme så vi beräknar köra hemifrån klockan fem.
Då slipper den respektive (i detta fall jag) sitta förberedd och lagom irriterad och stressad över att bli sen. Då är man i tid.
Tror dock detta är svårt att inprenta i mäns huvuden.
Just get use to it^^

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar