torsdag, december 09, 2010

Varför så brottom?

Jag har vetat sedan länge att jag är i ständig stress. Alltid brottom iväg till något eller stressad för något.
Ständigt speedad och virrig.
Jag tror jag vet varför nu.
Jag vill bli klar. Klar att börja leva mitt liv.
Ha ett jobb, ett fint boende också Marcus förstås.
Kunna göra saker som åka på semester, köpa möbler, ha parmiddagar och massa annat.
Förvisso är det ganska mycket så här redan, men skolan är ivägen alldeles för mycket.
Även om jag vet att jag har tid på mig med arbetet, och att jag väljer att täda lite emellanåt hellre än att städa så stressar jag ändå inombords med det. Täkner på pressen om att prestera bra, få bra betyg, göra en bra redovisning och en bra opponering.
jag orkar egentligen inte.
Jag vill börja leva mitt liv nu. Jag gillar inte hur begränsad man är som studerande. Inte alls min sak.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar