torsdag, september 16, 2010

Glädje

"Det finns blott en väg till lycka, och det är att upphöra med att bekymra sig över förhållanden som det inte står i ens makt att förändra. "
Jag vill fyllas med glädje. Springa längs gatan och hoppa av glädje. Jag vill skratta tills jag gråter och sen skratta lite till. Jag vill känna värme och närhet av nära och kära. Glädjas åt min egen lycka och åt mina framgångar.
Jag vill känna att jag är värd allt jag har. Att mina val i livet har gjort mig till den jag är och vara nöjd över det.
Jag vill kämpa mot mörka stunder och finna ljuset i mörkret.
Jag vill inse att man inte kan göra allt. Lära mig att uppskatta folks hjälpande händer och ta till mig andras tankar och åsikter.
Allt jag behöver är lite hjälp på vägen och härliga personer som kan bevisa för mig att jag betyder så mycket för att jag är just jag.
Det finns ett slut på allt det onda. Solen kommer skina efter mitt regn och då kommer jag stå stabilt med båda fötterna på jorden och säga att jag kan göra allt jag vill. För jag är fan ta mig bra!
Det är jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar