tisdag, september 21, 2010

Yesterday

Gårdagen var faktiskt en av de bästa dagarna på ett tag.
Började med avslappningsövningar på morgonen för att krampen kom tillbaka pga nervositeten.
Skälet till min nervositet berodde på att jag för första gången skulle gå till psykologtjejen i Mryd.
Något som jag kände rädlsa inför och skömdes lite över.
Men efteråt ångrar jag inte en secund att jag gick dit.
Även om tårarna brast igenom några gånger under samtalet så kände jag mig fruktansvärt stark när jag gick därifrån. Och alla människor som orkar gå runt och föreställa sig om att psykologer är dåligt och att bara svaga eller faktiskt psykiskt störda personer behöver gå till sådanna.
ALLA mår bra av att prata med någon helt utomstående. Någon som kan förklara de där oförklarbara känslorna och handlingarna.
Jag tror på detta till hundra procent och ska därför ta till vara på detta och när det är över kommer jag vara en superstark person med en strålande och framförallt lugn personlighet som trivs med att vara sig själv!
Det låter helt underbart i mina öron. Att trivas med sig själv.
Dessutom var gårdagen så där extra bra just för att Marcus äntligen kom hem igen! 11 dagar, om man inte räknar från måndagen som man borde, har han varit borta. Ni kan bara ANA så glad jag var när jag äntligen fick se han igen. Min underbara man!

2 kommentarer:

  1. Josefin ÖK Nyrell21 september 2010 kl. 09:40

    Hej Linda!
    Vilket härligt inlägg, jag blev lika taggad av det som du. :) Självklart ska man gå till psykolog om man mår bra av det, bland det bästa jag har gjort!
    Hoppas du mår bra och lycka till med flytten!
    Kram Josefin
    ps. jag har sagt upp mig från ÖK, bara två pass kvar ;) ds.

    SvaraRadera
  2. Tack så mycket!!
    OH härligt! Känns osm gänget vi började i slutade ganska snabbt allihop! Haha
    Stor kram till dig!

    SvaraRadera